Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat compania care construiește noul pod peste Dâmbovița de pe DN73. Viitorul pod va înlocui construcția actuală, care datează din 1886 şi care a fost declarat monument istoric.
Potrivit unui comunicat al CNAIR, câştigătorul contractului care vizează proiectarea şi execuţia lucrărilor podului este SC Maristar Com SRL, care a oferit un preţ de 33 de milioane de lei, fără TVA. Durata contractului va fi de 5 luni perioada de proiectare şi 10 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a lucrărilor va fi 5 ani. Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după îndeplinirea formalităţilor legale privind elaborarea şi avizarea contractului, anunţă CNAIR.
Podul nou va avea o lungime totală de 170 de metri şi va fi de tip arc metalic cu calea sus. Rampele de acces din pamânt armat vor avea o înălțime de maxim 10 m și o lungime de 593 m. De asemenea, vor fi realizate o subtraversare a rampei Piteşti printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 m şi lăţimea de 5 m, pentru accesul la proprietăţi pe un drum local, precum şi două intersecţii la DN73 pentru accesul spre centrul localităţii Podul Dâmboviţei.
Podul existent de pe DN73 la km 78+519 „Podul Dâmboviței” este un pod din zidărie din moloane de piatră a cărui construcție s-a finalizat în anul 1886 și a fost declarat monument istoric.
„În soluţia promovată, podul nou are o lungime totală de 170 de metri şi traversează râul Dâmboviţa, în aval de podul istoric, printr-o deschidere de 100,00 m, încadrată de două deschideri marginale de câte 35,00 m fiecare. Lungimea totală a proiectului va fi de 760 de metri (pod peste râul Dâmboviţa şi rampele de acces), prin această investiţie realizându-se o variantă de ocolire a centrului localităţii Podul Dâmboviţei”, a mai transmis CNAIR.
Viitorul pod va permite eliminarea restricţiilor de tonaj şi de gabarit de pe DN 73, redeschizându-se astfel legătura dintre Piteşti şi Braşov pentru traficul greu.